07.04.2021 r.
Temat: Kwiecień – plecień
Witajcie Kochani!
Zacznijmy
od wesołej zabawy
Na początek odpowiedzcie na pytanie: Jaki mamy miesiąc? ……. Tak, to prawda mamy kwiecień, a czy znacie takie przysłowie?
KWIECIEŃ- PLECIEŃ BO PRZEPLATA TROCHĘ ZIMY TROCHĘ LATA?
Zadanie 1
Czy wiecie, dlaczego tak mówimy? A dlatego, że w kwietniu dzieją się magiczne zjawiska, wiosna tańczy z zimą. Raz jest zimno a raz ciepło, następuje szybka zmiana pogody jednego dnia jest ciepło i słonecznie, a drugiego dnia pochmurnie i zimno. Spróbujcie w tym tygodniu obserwować pogodę to sami zobaczycie jaki ten nasz kwiecień jest kapryśny!
Zadanie 2
Rodzic czyta dziecku tekst wiersza
Proszę pana niech pan powie,
czy ten kwiecień ma źle w głowie?
Raz jest zdrowy, raz z katarem
i tak chodzi lat już porę.
Kwiecień ciepły, kwiecień zimny
czy wy o tym dzieciaki wiecie,
raz w kożuchu raz w sandałach jest
taki kwiecień plecień.
Proszę pani od pogody,
czy ten kwiecień nie chce zgody?
Sypie śniegiem, słońcem praży,
deszcz i burza też się zdarzy.
Czy już wiecie, dlaczego na kwiecień mówimy plecień??
Zadania 3
Rodzic pisze na kartce słowo KWIECIEŃ i przecina literki tak, aby powstała rozsypanka literowa, zadaniem „pracowitej mrówki” jest próba ułożenia nazwy miesiąca.
Zadanie 4
Pamiętacie jaką literę ostatnio
poznaliście? Tak, to literka J,j. Rozejrzyjcie się po domu i poszukajcie
przedmiotów na tą literę, narysujcie te przedmioty na kartce. A następnie
poproście mamę o trochę mąki, kwadratową blaszkę do pieczenia i wsypcie tam
mąkę rysujcie literkę J,j. Możesz teraz narysować jakiś obrazek. Pamiętajcie,
żeby posprzątać po sobie.
Zadanie 5
Zaproście do zabawy rodziców, rodzeństwo i poćwiczcie
wspólnie, to Wasz czas. Wykonajcie wspólnie poniższe ćwiczenia:
Lustro – rodzice i dzieci siedzą naprzeciwko siebie,
dziecko wykonuje dowolne ruchy, gesty, wykorzystuje mimikę twarzy, rodzic
naśladuje ruchy dziecka- zmiana ról.
Domki – rodzic w klęku podpartym, tworzy domek dla swojego
dziecka. Dziecko wchodzi do domku (siada skulone pod rodzicem). Dziecko potem
wychodzi spod domku, przechodzi między jego nogami i rękami.
Bujanie dziecka w kocu.
Wycieczka – ciąganie dziecka w kocu-
za ręce, za nogi, na zrolowanym kocu.
Paczka – dziecko zwija się w kłębek na dywanie a
dorosły próbuje je „rozwiązać” (zmiana ról).
Przepychanie – dziecko i dorosły siedzą na dywanie plecami do
siebie i próbują się przepychać plecami.
Skała – dziecko próbuje przesunąć rodzica, następnie zmiana.
A teraz
poczuj swoje serce (ta prosta zabawa pomaga dziecku skoncentrować uwagę,
rozpoznać swoją lewą stroną ciała, przenieść swoją uwagę na coś innego niż to
co w danej chwili robi).
Stań
spokojnie i poczuj uderzenia swojego serca. Połóż rękę po lewej stronie klatki
piersiowej. Czy czujesz, jak bije twoje serce? Chcesz poczuć je wyraźniej?
Zacznij więc
w tym miejscu, gdzie stoisz, biegnąć (10 sek.)
Teraz
wyobraź sobie, że jesteś piłką, która skacze w górę i w dół … (10 sek.)
Teraz płyń
przed siebie w powietrzu. Poruszaj ramionami tak, jak robimy to podczas
pływania na brzuchu (10 sek.)
(Jeśli
dziecko jeszcze ma siłę … dostosowujemy do możliwości dziecka)
Teraz płyń
do tyłu. Zatrzymaj się w miejscu i poruszaj ramionami za siebie, podobnie jak
robimy to podczas pływania na plecach (10 sek.)
Zatrzymaj się. Połóż znowu swoją ręką na sercu. Co teraz czujesz?
Zadanie 6
Wasze ulubione stempelki, wykorzystajcie do tego plastelinę albo opuszek swojego palca zamoczony w farbie
Zadanie 7
Praca z KP 4.2-3 – wypowiedzi na temat ilustracji, budowanie zdań poprawnych gramatycznie, czytanie globalne
Na
koniec polecam masażyk Pajączek – rodzic masuje dziecko wypowiadając tekst i
odwrotnie, dziecko masuje rodzica:
Wspinał się pajączek po
rynnie. (wędrujemy palcami od dołu ku górze po plecach dziecka)
Spadł wielki deszcz i zmył pajączka (rozkładamy na plecach płasko obie
dłonie i szybko przesuwamy je w dół)
Zaświeciło słoneczko, (masujemy plecy ruchem okrężnym)
Wysuszyło pajączka, rynnę i… (masujemy tak długo, aż poczujemy ciepło)
Wspinał się pajączek po rynnie… (zaczynamy od początku).
Pamiętajcie o codziennym myciu rąk przed posiłkiem i
po zabawie. Do jutra.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz