06.04.2021
Temat: Śmigus- dyngus
1. Na powitanie i na rozgrzewkę
2. „Nasz śmigus” – rozmowa z dziećmi.
Dzieci same wyjaśniają, co oznacza śmigus-dyngus. R. uzupełnia ich wiedzę
informacjami: Śmigus-dyngus to tak naprawdę dwa odrębne zwyczaje, które obchodzono tego
samego dnia – w Poniedziałek Wielkanocny. Śmigus to zwyczaj obchodzenia przez
gospodarza na wsi swoich pól i polewania ich wodą w celu zapewnienia urodzajnych
plonów. Natomiast dyngus to zwyczaj obdarowywania kiełbasą i jajkami osób,które
przychodziły i składały życzenia. R. zadaje pytania: Jak teraz obchodzi się ten
zwyczaj? Co podoba się wam w śmigusie-dyngusie? Co wam się nie podoba w tej
tradycji? Jak można w kulturalny sposób spędzać ten dzień? R. podkreśla, że ten
zwyczaj to symbol, więc polewanie też powinno być symboliczne.
3. Zabawa dydaktyczna "Czyje wiadro
cięższe?". Rodzic przygotowuje wagę z wieszaka (wieszak musi mieć
poprzeczny drążek lub zaczepy na końcach ramion. Wtedy łatwiej zaczepić
pojemniki do umieszczania produktów.) Doczepia do niego np.: papierowe lub plastikowe torby, plastikowe
wiaderka. Rodzic przytrzymuje dziecku wagę, a ono wrzuca do pojemników np.: 2
klocki po jednej stronie i 3 po drugiej strony. Dziecko po obserwacji wagi
powinno wyciągać prawidłowe wnioski. Dzieci mogą ważyć również swoje
zabawki i porównywać, które z nich jest
cięższe.
4. Praca z L60 - kolorowanie według kodu, dekodowanie informacji.
5. "Śmigus-dyngus"- Praca plastyczna. Dzieci malują farbami swoje wyobrażenia lub swoje doświadczenia z Lanego Poniedziałku. Pomocą służą przykładowe obrazki.
Kochani pamiętajcie o codziennym myciu rąk przed posiłkiem i po zabawie.
Pozdrawiamy Was serdecznie i do zobaczenia!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz