środa, 7 kwietnia 2021

08.04.2021 r.

Temat: Niespodzianka biedronki.


Dzień dobry Kochani! 

Zabawa usprawniająca motorykę narządów mowy 
– puszczanie baniek mydlanych: rodzic nalewa do miseczki wody i odrobinę płynu do
naczyń, dziecko za pomocą rurki puszcza bańki wydmuchując powietrze raz szybko

i krótko, a raz długo i wolno;
– nalewanie wody do pralki: naśladowanie odgłosu bulgotania,
wypowiadajcie długo głoskę szszszsz
;
– pranie: wypowiadajcie długo głoskę mmmm, a następnie krótko m, m, m;
– wirowanie: wibrowanie wargami brr, przedłużanie fazy wydechowej;

Popatrzcie za okno …… i co widzicie? Właśnie taki jest obecny miesiąc KWIECIEŃ. Przypomnijcie sobie jaka w niedzielę była słoneczna pogoda, a jaka jest teraz.

Zadanie 1

Opowiedzcie w kilku zdaniach swoim rodzicom na temat obecnej pogody i tej, która była w zeszłym tygodniu (czym się różniły?)

Dzieci zauważają, że KWIECIEŃ jest miesiącem, w którym pogoda jest bardzo zmienna.

Rodzic czyta dziecku polskie przysłowia ludowe:

 

Kwiecień, plecień, bo przeplata, trochę zimy, trochę lata.

Kiedy w kwietniu słonko grzeje, wtedy rolnik nie zbiednieje.

Ciepły kwiecień, mokry maj, będzie żytko jako gaj.

Pogody kwietniowe – słoty majowe.

Deszcze częste w kwietniu wróżą, że owoców będzie dużo.

Gdyby w kwietniu nie padało, to owoców będzie mało.

Kwiecień co deszczem rosi, wiele owoców przynosi.

Jak przygrzeje słonko, przejdzie kwiecień łąką.

Choć i w kwietniu słonko grzeje, nieraz pole śnieg zawieje.

Jeśli w kwietniu pszczoły latają, to długie chłody się zapowiadają.

Jeśli w kwietniu posuszy, nic się w polu nie ruszy.

Gdy kwiecień wilgotny, obiecuje rok stokrotny.

 

Dziecko wybiera sobie jedno przysłowie i zapamiętuje je powtarzając kilka razy.


Zadanie 2

Teraz trochę ruchu Żeglarze - przygotujcie się do zabawy wraz z bohaterami teledysku:

Zadanie 3

Dobrze kochani troszkę się rozluźniliście, zapraszam do wysłuchania opowiadania: 

,,Niespodzianka biedronki” A.Sójka

Na jednym skraju łąki stał ul. Mieszkały w nim pszczoły. Na drugim skraju łąki było mrowisko. Mieszkały w nim mrówki. A na łące pod kwiatkiem żyła biedronka. Pszczoły przez cały dzień zbierały nektar z kwiatów, mrówki pracowicie budowały swoje mrowisko, a biedronka wygrzewała się w promieniach słonka.
– Dlaczego nic nie robisz, biedronko? Powinnaś zbierać nektar – powiedziała jedna pszczoła.
- Przestań leniuchować. Buduj z nami mrowisko. Nie można cały dzień drzemać pod kwiatkiem – pouczała ją mrówka. Biedronka zaś siedziała pod listkiem i myślała…. Myślała tak długo, aż wymyśliła niespodziankę dla pszczół i mrówek. Poleciała najpierw do motyla.
– Motylu, motylu, pomożesz mi? – zapytała. Motyl obiecał pomóc. Następnie udała się do pasikonika.
– Pasikoniku, pasikoniku, pomożesz mi? – zapytała. Pasikonik obiecał pomóc. Biedronka poprosiła też o pomoc świetlika i ślimaka, a potem wszyscy zabrali się do pracy. W czasie, gdy pszczoły zbierały nektar a mrówki budowały mrowisko oni rozwieszali girlandy pod listkami i dekorowali polankę kwiatami. Kiedy już wszystko było gotowe, biedronka poleciała zaprosić pszczoły i mrówki na ………… wielki bal! Wieczorem mieszkańcy łąki wesoło się bawili. Pasikonik przygrywał im do tańca, świetlik rozświetlał mrok, a ślimak powoli, jak to ślimak przygotowywał napoje.
Niech żyje biedronka! – zawołały na koniec pszczoły i mrówki, i odtąd nie namawiały jej do zbierania nektaru albo budowania mrowiska.

 

Rozmowa na temat opowiadania.

– Jakie zwierzęta mieszkały na łące? Jak nazywały się ich domy?
– Co robiły pszczoły? Co robiły mrówki? Co robiła biedronka?
– O co prosiły biedronkę pszczoły i mrówki?
– Na jaki pomysł wpadła biedronka? Kogo poprosiła o pomoc?
– Co odbyło się na łące? Kto był na balu?


Zadanie 4

Zapraszam do zabawy matematycznej:)

Rodzice chowają, dzieci szukają!

Pozwólcie najmłodszym zamienić się w detektywów, poszukujących dobrze schowanych jajek. Przygotujcie plastikowe lub wycięte z papieru jajka. Następnie wybierzcie miejsce ,,startu” poszukiwań i dajcie dziecku instrukcje np.: dwa kroki w prawo, trzy kroki do przodu, dwa do tyłu, jeden krok w lewo itp. Taka zabawa dostarcza dużo radości, ale też rozwija orientację w przestrzeni i utrwala stronę prawą oraz lewą. Można dzieciom pomóc, zakładając na prawą rękę gumkę, aby wiedziało w którą stronę się poruszać.

Praca z L62 – ćwiczenia w porównywaniu długości, wskazywanie prostokątów o tej samej długości, kolorowanie.

 

Kochani! Pewnie wystarczy tej edukacji… na dzisiaj… PRAWDA? A więc na poobiednią relaksację, wsłuchajcie się w wiosenne odgłosy przyrody.

W trakcie proponuję masażyk relaksacyjny Rybki (rodzic masuje dziecko i odwrotnie)

Raz rybki w morzu brały ślub (rysujemy na plecach dziecka faliste linie)
i tak chlupały: chlup, chlup, chlup. (lekko stukamy w nie rozluźnionymi dłońmi)
A wtem wieloryb wielki wpadł (masujemy całe plecy)
i całe towarzystwo zjadł. (mając rozpostarte dłonie ściągamy palce do środka)

Pozdrawiamy Was serdecznie drogie dzieci, a rodzicom dziękujemy za pomoc w edukacji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  Data: 08.02.22 r. (wtorek) Temat kompleksowy:  Dlaczego pewien czwartek jest tłusty? Temat dnia:  Bale jak z bajki. 1. Poranna rozgrzewa  ...