08.04.2021 r.
Temat: Niespodzianka biedronki.
Dzień dobry Kochani!
Zabawa usprawniająca motorykę narządów mowy
– puszczanie baniek mydlanych: rodzic nalewa do miseczki wody i odrobinę
płynu do
naczyń, dziecko za pomocą rurki puszcza bańki wydmuchując powietrze raz szybko
i krótko, a raz długo i wolno;
– nalewanie wody do pralki: naśladowanie odgłosu bulgotania,
wypowiadajcie długo głoskę szszszsz;
– pranie: wypowiadajcie długo głoskę mmmm, a następnie
krótko m, m, m;
– wirowanie: wibrowanie wargami brr, przedłużanie fazy
wydechowej;
Popatrzcie za okno …… i co widzicie? Właśnie taki jest obecny miesiąc KWIECIEŃ. Przypomnijcie sobie jaka w niedzielę była słoneczna pogoda, a jaka jest teraz.
Zadanie 1
Opowiedzcie w kilku zdaniach swoim rodzicom na temat
obecnej pogody i tej, która była w zeszłym tygodniu (czym się różniły?)
Dzieci zauważają, że KWIECIEŃ jest miesiącem, w którym
pogoda jest bardzo zmienna.
Rodzic czyta dziecku polskie przysłowia ludowe:
Kwiecień, plecień, bo przeplata, trochę zimy, trochę
lata.
Kiedy w kwietniu słonko grzeje, wtedy rolnik nie
zbiednieje.
Ciepły kwiecień, mokry maj, będzie żytko jako gaj.
Pogody kwietniowe – słoty majowe.
Deszcze częste w kwietniu wróżą, że owoców będzie
dużo.
Gdyby w kwietniu nie padało, to owoców będzie mało.
Kwiecień co deszczem rosi, wiele owoców przynosi.
Jak przygrzeje słonko, przejdzie kwiecień łąką.
Choć i w kwietniu słonko grzeje, nieraz pole śnieg zawieje.
Jeśli w kwietniu pszczoły latają, to długie chłody się
zapowiadają.
Jeśli w kwietniu posuszy, nic się w polu nie ruszy.
Gdy kwiecień wilgotny, obiecuje rok stokrotny.
Dziecko wybiera sobie jedno przysłowie i zapamiętuje
je powtarzając kilka razy.
Zadanie 2
Teraz trochę ruchu Żeglarze - przygotujcie się do
zabawy wraz z bohaterami teledysku:
Zadanie 3
Dobrze kochani troszkę się rozluźniliście, zapraszam do wysłuchania opowiadania:
,,Niespodzianka biedronki” A.Sójka
Na jednym skraju łąki stał ul. Mieszkały w nim
pszczoły. Na drugim skraju łąki było mrowisko. Mieszkały w nim mrówki. A na
łące pod kwiatkiem żyła biedronka. Pszczoły przez cały dzień zbierały nektar z
kwiatów, mrówki pracowicie budowały swoje mrowisko, a biedronka wygrzewała się
w promieniach słonka.
– Dlaczego nic nie robisz, biedronko? Powinnaś zbierać nektar – powiedziała
jedna pszczoła.
- Przestań leniuchować. Buduj z nami mrowisko. Nie można cały dzień drzemać pod
kwiatkiem – pouczała ją mrówka. Biedronka zaś siedziała pod listkiem i
myślała…. Myślała tak długo, aż wymyśliła niespodziankę dla pszczół i mrówek.
Poleciała najpierw do motyla.
– Motylu, motylu, pomożesz mi? – zapytała. Motyl obiecał pomóc. Następnie udała
się do pasikonika.
– Pasikoniku, pasikoniku, pomożesz mi? – zapytała. Pasikonik obiecał pomóc.
Biedronka poprosiła też o pomoc świetlika i ślimaka, a potem wszyscy zabrali
się do pracy. W czasie, gdy pszczoły zbierały nektar a mrówki budowały mrowisko
oni rozwieszali girlandy pod listkami i dekorowali polankę kwiatami. Kiedy już
wszystko było gotowe, biedronka poleciała zaprosić pszczoły i mrówki na …………
wielki bal! Wieczorem mieszkańcy łąki wesoło się bawili. Pasikonik przygrywał
im do tańca, świetlik rozświetlał mrok, a ślimak powoli, jak to ślimak
przygotowywał napoje.
Niech żyje biedronka! – zawołały na koniec pszczoły i mrówki, i odtąd nie
namawiały jej do zbierania nektaru albo budowania mrowiska.
Rozmowa na temat opowiadania.
– Jakie zwierzęta mieszkały na łące? Jak nazywały się
ich domy?
– Co robiły pszczoły? Co robiły mrówki? Co robiła biedronka?
– O co prosiły biedronkę pszczoły i mrówki?
– Na jaki pomysł wpadła biedronka? Kogo poprosiła o pomoc?
– Co odbyło się na łące? Kto był na balu?
Zadanie 4
Zapraszam do zabawy matematycznej:)
Rodzice chowają,
dzieci szukają!
Pozwólcie najmłodszym zamienić się w detektywów,
poszukujących dobrze schowanych jajek. Przygotujcie plastikowe lub wycięte z
papieru jajka. Następnie wybierzcie miejsce ,,startu” poszukiwań i dajcie
dziecku instrukcje np.: dwa kroki w prawo, trzy kroki do przodu, dwa do
tyłu, jeden krok w lewo itp. Taka zabawa dostarcza dużo radości, ale też
rozwija orientację w przestrzeni i utrwala stronę prawą oraz lewą. Można
dzieciom pomóc, zakładając na prawą rękę gumkę, aby wiedziało w którą stronę
się poruszać.
Praca z L62 – ćwiczenia w porównywaniu długości, wskazywanie prostokątów o tej samej długości, kolorowanie.
Kochani! Pewnie wystarczy tej edukacji… na dzisiaj… PRAWDA?
A więc na poobiednią relaksację, wsłuchajcie się w wiosenne odgłosy przyrody.
W trakcie proponuję masażyk relaksacyjny Rybki (rodzic
masuje dziecko i odwrotnie)
Raz rybki w
morzu brały ślub (rysujemy na plecach dziecka faliste linie)
i tak chlupały: chlup, chlup, chlup. (lekko stukamy w nie rozluźnionymi
dłońmi)
A wtem wieloryb wielki wpadł (masujemy całe plecy)
i całe towarzystwo zjadł. (mając rozpostarte dłonie ściągamy palce do
środka)
Pozdrawiamy
Was serdecznie drogie dzieci, a rodzicom dziękujemy za pomoc w edukacji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz