28.04.2020 r.
Temat dnia: Warszawa – stolica Polski.
1. „Razem jest
weselej” - rozmowa po przebudzeniu na temat dzisiejszego dnia, jak go spędzimy,
co będziemy wspólnie robić.
2. „Piórko orła” –
ćwiczenia oddechowe. Dziecko przedmuchują do rodzica nawzajem (w parach)
piórka.
3. „Orły do gniazd”- Zabawa orientacyjno– porządkowa . Dziecko - orzeł krąży po pokoju naśladując sposób poruszania się latającego
ptaka /orła/. Na hasło: „Orzeł do gniazda” – ląduje w
gnieździe (np. na fotelu).
4. „Moja miejscowość – gdzie mieszka moja rodzina?”– rozmowa
kierowana. R. zaprasza dziecko do rozmowy: Przypomnij mi, proszę, nazwę
miejscowości, w której znajduje się nasze przedszkole, nasz dom/ Czy to jest
miasto, czy wieś? Czy wiesz, gdzie mieszkają twoi dziadkowie? Czy znasz takie
osoby, których rodzina mieszka w górach / nad morzem / nad jeziorem? Jak
nazywają się te miejscowości? (swobodne rozmowy z rodzicami na
temat miejsca zamieszkania. Rozmowa może odbyć się podczas oglądania widokówek,
zdjęć, albumów. Utrwalenie znajomości własnego adresu zamieszkania)
Zagadka
Na brzegu Syrenka,
Miasta swego broni.
Tarczą się osłania
I miecz trzyma w dłoni.
Dalej – Stare Miasto
- Barwne kamieniczki.
Zbiegają ku Wiśle
Wąziutkie uliczki
Zamek, a przed zamkiem
Na szczycie kolumny
Stoi sam król Zygmunt
Z miasta swego dumny.
Więc jakie to miasto,
Gdzie wciąż mieszka sława?
To stolica Polski,
A zwie się (Warszawa).
5. „Warszawa stolicą Polski” – wspólne słuchanie piosenki. R.
prosi, aby dziecko zwróciło szczególną uwagę na to, jakie miejsca
charakterystyczne dla Warszawy pojawiają się w treści piosenki.
Niezwykłe Lekcje
Rytmiki - Warszawa Stolicą Polski
Praca z KP4.12a – rozpoznawanie warszawskich budowli, przeliczanie, zapisywanie cyfr.
Praca z KP4.12b – rysowanie po
śladzie pomnika warszawskiej Syrenki, pisanie wyrazu "syrenka" po śladzie.
6. „Kolorowe flagi”– zabawa dydaktyczna - kształtowanie umiejętności
posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie dostępnym
dziecku . Rodzic rozdaje dziecku niewielkie prostokątne kartki w kolorach:
biały, niebieski, czerwony, żółty, zielony, czarny i prosi o ułożenie dowolnie
wybranej flagi, takiej samej jak w atlasie geograficznym. Układanie
można powtórzyć 2-3 razy. Dziecko przelicza wszystkie flagi, flagi w
określonych barwach, porównuje ich ilość.
7. „Godło Polski” – prezentacja godła
państwowego ze szczególnym zwróceniem uwagi na jego kolorystykę. Czytanie
globalne wyrazu godło. Dzielenie na sylaby; wyróżnianie
pierwszej i kolejnych głosek. Następnie dziecko maluje na czerwonej kartce
z bloku godło Polski palcami zanurzonymi w białej farbie. Dokleja koronę i
wycina kształt godła, odrysowując szablon przygotowany przez R.
Zabytki Warszawy
Maja Zdobywa…Warszawę
Posłuchaj
proszę na koniec Legendy o Warsie i Sawie
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz