poniedziałek, 27 kwietnia 2020



28.04.2020 r.

Temat dnia: Warszawa – stolica Polski.

1. „Razem jest weselej” - rozmowa po przebudzeniu na temat dzisiejszego dnia, jak go spędzimy, co będziemy wspólnie robić.
2. Piórko orła” – ćwiczenia oddechowe. Dziecko przedmuchują do rodzica nawzajem (w parach) piórka.
3. „Orły do gniazd”Zabawa orientacyjno– porządkowa .  Dziecko - orzeł krąży po pokoju naśladując sposób poruszania się latającego ptaka /orła/. Na hasło: „Orzeł do gniazda” – ląduje w gnieździe (np. na fotelu).

4. „Moja miejscowość – gdzie mieszka moja rodzina?”– rozmowa kierowana. R. zaprasza dziecko do rozmowy: Przypomnij mi, proszę, nazwę miejscowości, w której znajduje się nasze przedszkole, nasz dom/ Czy to jest miasto, czy wieś? Czy wiesz, gdzie mieszkają twoi dziadkowie? Czy znasz takie osoby, których rodzina mieszka w górach / nad morzem / nad jeziorem? Jak nazywają się te miejscowości?  (swobodne rozmowy z rodzicami na temat miejsca zamieszkania. Rozmowa może odbyć się podczas oglądania widokówek, zdjęć, albumów. Utrwalenie znajomości własnego adresu zamieszkania)

Zagadka  
Na brzegu Syrenka,
Miasta swego broni.
Tarczą się osłania
I miecz trzyma w dłoni.
Dalej – Stare Miasto
- Barwne kamieniczki.
Zbiegają ku Wiśle
Wąziutkie uliczki
Zamek, a przed zamkiem
Na szczycie kolumny
Stoi sam król Zygmunt
Z miasta swego dumny.
Więc jakie to miasto,
Gdzie wciąż mieszka sława?
To stolica Polski,
A zwie się (Warszawa).

5. „Warszawa stolicą Polski” – wspólne słuchanie piosenki. R. prosi, aby dziecko zwróciło szczególną uwagę na to, jakie miejsca charakterystyczne dla Warszawy pojawiają się w treści piosenki.
Niezwykłe Lekcje Rytmiki - Warszawa Stolicą Polski


Praca z KP4.12a – rozpoznawanie warszawskich budowli, przeliczanie, zapisywanie cyfr.
Praca z KP4.12b – rysowanie po śladzie pomnika warszawskiej Syrenki, pisanie wyrazu "syrenka" po śladzie.
6. „Kolorowe flagi”– zabawa dydaktyczna - kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie dostępnym dziecku . Rodzic rozdaje dziecku niewielkie prostokątne kartki w kolorach: biały, niebieski, czerwony, żółty, zielony, czarny i prosi o ułożenie dowolnie wybranej flagi, takiej samej jak  w atlasie geograficznym. Układanie można powtórzyć 2-3 razy. Dziecko przelicza wszystkie flagi, flagi w określonych barwach, porównuje ich ilość.

7. „Godło Polski” –   prezentacja godła państwowego ze szczególnym zwróceniem uwagi na jego kolorystykę. Czytanie globalne wyrazu godło. Dzielenie na sylaby; wyróżnianie pierwszej i kolejnych głosek. Następnie dziecko maluje na czerwonej kartce z bloku godło Polski palcami zanurzonymi w białej farbie. Dokleja koronę i wycina kształt godła, odrysowując szablon przygotowany przez R.

Zabytki Warszawy

Maja Zdobywa…Warszawę


Posłuchaj proszę na koniec Legendy o Warsie i Sawie



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  Data: 08.02.22 r. (wtorek) Temat kompleksowy:  Dlaczego pewien czwartek jest tłusty? Temat dnia:  Bale jak z bajki. 1. Poranna rozgrzewa  ...