środa, 29 kwietnia 2020


29.04.2020 r.

Temat dnia : Szlakiem Wisły.

1. „Kocham Cię, Polsko” – R. daje dziecku biało-czerwoną flagę, włącza melodię „Kocham Cię, Polsko”. Dziecko poruszają flagą w rytm muzyki, tworzy własny układ choreograficzny. Następnie prezentuje go rodzinie. R. nagradza choreografa oklaskami, drobnym upominkiem, np. naklejkami, cukierkiem itp.


2. „Zwiedzamy Polskę” – dziecko z rodzicem , rodzeństwem tworzą pociąg i ruszają po Polsce. Każdy przez chwilę jest lokomotywą i mówi, dokąd jedzie pociąg (wymienia nazwę polskiego miasta). Dzieci starają się zapamiętać nazwy wszystkich podanych miast i wymienić je na koniec zabawy.


3. „Dom ojczysty” – dziecko z rodzeństwem lub rodzicem  budują domy z klocków.

4. „Mali żołnierze” – dziecko maszeruje dookoła pokoju, naśladując żołnierzy na defiladzie. Wysoko unosząc kolana i wymachując rękami. R. wydaje komendy, np. padnij (dziecko kładzie się na podłodze), czołgaj się (czołga się), powstań (wstaje), kyć się (chowa się za jakimś przedmiotem).

5. „Gdzie mieszkasz?” – znajomość własnego adresu zamieszkania. Dziecko kuca w domku (hula- -hoop). R. włącza dowolną muzykę i wypowiada polecenia: Na spacer idzie dziecko, które mieszka w / przy ulicy… (R. podaje nazwę miejscowości lub ulicy, R. wymienia różne ulice sprawdzając czy dziecko odpowiednio zareaguje). Dziecko, wychodzi z domku i porusza się w rytm muzyki tylko przy swoim adresie. Kiedy muzyka cichnie, wraca do domu.  

6. „Biało-czerwoni” – zabawa z piłką. Dziecko siedzi po turecku, R.  staje przed nim i rzuca piłkę, podając jakiś kolor. Gdy dziecko usłyszy czerwony lub biały, nie łapie piłki. Gdy kolor będzie inny, łapie piłkę i ją odrzuca.

Zabawy logopedyczne na powitanie

Niezwykłe Lekcje Rytmiki - Jestem Polakiem

7. Karty pracy
Praca z KP4.11b – wpisywanie liter do kratek według instrukcji, odczytywanie haseł, kolorowanie  rzek na mapie.
Praca z KP4.13a – wycinanie i naklejanie fragmentów mapy Polski, pisanie zdania po śladzie.
Praca z KP4.13b – umieszczanie nalepek, czytanie zdań, pisanie po śladzie wyrazów z poznanych liter, rozwiązywanie rebusu.

7. Wykonanie flagi Polski. Potrzebne będą: biały i czerwony papier (gdy nie mamy czerwonego papieru, można go pokolorować kredkami lub pomalować farbami), klej, nożyczki, patyczek np. do szaszłyków, słomka. Z papieru wycinamy dwa prostokąty jednakowej wielkości, sklejamy ze sobą i mocujemy klejem do patyczka, uważając na kolejność barw na fladze. Taką chorągiewką można przyozdobić okno w dniu święta. Pamiętajmy, że 2 maja (sobota) to Dzień Flagi. Możemy zrobić takich flag więcej i udekorować nimi mieszkanie.
8. „Godło Polski” - układanie obrazka z części, jeżeli jest możliwość rodzic kseruje lub drukuje godło, tnie na kawałki i wspólnie z dzieckiem układa. Kolorowanie.

8. „Zrób to, co ja” – zabawa słuchowo-ruchowa. R. zaprasza dziecko do zabawy:
Dzisiaj zagramy na instrumentach, które zawsze nosimy ze sobą. Będziemy wydobywać dźwięki z naszych dłoni, stóp, kolan, łokci i innych części ciała. Ja zagram kilka dźwięków w taki sposób.
Patrz i słuchaj uważnie, bo poproszę cię o powtórzenie tego rytmu.
R. prezentuje rytm: klaśnięcie, tupnięcie dwiema nogami, klaśnięcie – dziecko powtarza przykłady kolejnych rytmów:
• tupnięcie, uderzenie dłońmi o podłogę, tupnięcie;
• uderzenie dłońmi o podłogę, tupnięcie, tupnięcie, uderzenie dłońmi o podłogę;
• tupnięcie, tupnięcie, klaśnięcie, tupnięcie.
R. dostosowuje poziom trudności do możliwości dziecka. Następnie dziecko może zaproponować swój własny wymyślony rytm.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  Data: 08.02.22 r. (wtorek) Temat kompleksowy:  Dlaczego pewien czwartek jest tłusty? Temat dnia:  Bale jak z bajki. 1. Poranna rozgrzewa  ...