29.04.2020 r.
Temat dnia : Szlakiem Wisły.
1. „Kocham Cię, Polsko” – R. daje dziecku biało-czerwoną
flagę, włącza melodię „Kocham Cię, Polsko”. Dziecko poruszają flagą w rytm
muzyki, tworzy własny układ choreograficzny. Następnie prezentuje go rodzinie.
R. nagradza choreografa oklaskami, drobnym upominkiem, np. naklejkami,
cukierkiem itp.
2. „Zwiedzamy Polskę” – dziecko z rodzicem , rodzeństwem
tworzą pociąg i ruszają po Polsce. Każdy przez chwilę jest lokomotywą i mówi,
dokąd jedzie pociąg (wymienia nazwę polskiego miasta). Dzieci starają się
zapamiętać nazwy wszystkich podanych miast i wymienić je na koniec zabawy.
3. „Dom ojczysty” – dziecko z rodzeństwem lub
rodzicem budują domy z klocków.
4. „Mali żołnierze” – dziecko maszeruje dookoła pokoju,
naśladując żołnierzy na defiladzie. Wysoko unosząc kolana i wymachując rękami.
R. wydaje komendy, np. padnij (dziecko kładzie się na podłodze), czołgaj się
(czołga się), powstań (wstaje), kyć się (chowa się za jakimś przedmiotem).
5. „Gdzie mieszkasz?” – znajomość własnego adresu zamieszkania.
Dziecko kuca w domku (hula- -hoop). R. włącza dowolną muzykę i wypowiada
polecenia: Na spacer idzie dziecko, które mieszka w / przy ulicy… (R.
podaje nazwę miejscowości lub ulicy, R. wymienia różne ulice sprawdzając czy
dziecko odpowiednio zareaguje). Dziecko, wychodzi z domku i porusza się w rytm
muzyki tylko przy swoim adresie. Kiedy muzyka cichnie, wraca do
domu.
6. „Biało-czerwoni” – zabawa z piłką. Dziecko siedzi po
turecku, R. staje przed nim i rzuca piłkę, podając jakiś kolor. Gdy
dziecko usłyszy czerwony lub biały, nie łapie piłki. Gdy kolor będzie inny,
łapie piłkę i ją odrzuca.
Zabawy logopedyczne na powitanie
Niezwykłe Lekcje
Rytmiki - Jestem Polakiem
7. Karty pracy
Praca z KP4.11b – wpisywanie liter do kratek według instrukcji,
odczytywanie haseł, kolorowanie rzek na mapie.
Praca z KP4.13a – wycinanie i naklejanie fragmentów mapy Polski,
pisanie zdania po śladzie.
Praca z KP4.13b – umieszczanie nalepek, czytanie zdań, pisanie
po śladzie wyrazów z poznanych liter, rozwiązywanie rebusu.
7. Wykonanie flagi Polski. Potrzebne będą:
biały i czerwony papier (gdy nie mamy czerwonego papieru, można go pokolorować
kredkami lub pomalować farbami), klej, nożyczki, patyczek np. do szaszłyków,
słomka. Z papieru wycinamy dwa prostokąty jednakowej wielkości, sklejamy ze sobą i
mocujemy klejem do patyczka, uważając na kolejność barw na fladze. Taką
chorągiewką można przyozdobić okno w dniu święta. Pamiętajmy, że 2 maja
(sobota) to Dzień Flagi. Możemy zrobić takich flag więcej i udekorować nimi
mieszkanie.
8. „Godło Polski” - układanie obrazka z
części, jeżeli jest możliwość rodzic kseruje lub drukuje godło, tnie na kawałki
i wspólnie z dzieckiem układa. Kolorowanie.
8. „Zrób to, co ja” – zabawa słuchowo-ruchowa. R. zaprasza dziecko do zabawy:
Dzisiaj zagramy na instrumentach, które zawsze nosimy ze sobą. Będziemy wydobywać
dźwięki z naszych dłoni, stóp, kolan, łokci i innych części ciała. Ja zagram
kilka dźwięków w taki sposób.
Patrz i słuchaj uważnie, bo poproszę cię o powtórzenie tego rytmu.
R. prezentuje rytm: klaśnięcie, tupnięcie dwiema nogami, klaśnięcie – dziecko
powtarza przykłady kolejnych rytmów:
• tupnięcie, uderzenie dłońmi o podłogę, tupnięcie;
• uderzenie dłońmi o podłogę, tupnięcie, tupnięcie, uderzenie dłońmi o
podłogę;
• tupnięcie, tupnięcie, klaśnięcie, tupnięcie.
R. dostosowuje poziom trudności do możliwości dziecka. Następnie dziecko
może zaproponować swój własny wymyślony rytm.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz