Data: 13.01.21 r. (czwartek)
Temat kompleksowy: Kto to taki mama mamy, tata taty?
1. Poranna rozgrzewka do piosenki "I like to move it"
https://www.youtube.com/watch?v=ymigWt5TOV8
2. Głoskowe przywitanie - zabawa powitalna.
Dzieci dokonują analizy głoskowej swojego imienia oraz swoich najbliższych: mamy, taty, siostry, brata, babci dziadka np:
O-l-a
I-g-o-r
3. Dłuższe, krótsze, takiej samej długości – wprowadzenie do mierzenia długości.
trzy przedmioty, które są dłuższe niż 8 centymetrów, i trzy przedmioty, które są krótsze niż 8 centymetrów. Czy w naszej sali znajduje się przedmiot, który ma 8 centymetrów?
4. Słuchanie wiersza i rozmowa na jego temat:
Małgorzata Karolewska "Babcia i Dziadek"
Babcia, dziadek, niebywałe - życie z nimi jest wspaniałe.
Nie wiem, czy mnie zrozumiecie, lecz wspaniale jest na świecie,
Kiedy babcia już od rana chodzi przy mnie roześmiana
Zawsze mi przebacza psoty, a gdy dręczą mnie kłopoty,
To przytuli, porozmawia, niespodzianki wciąż mi sprawia
To cukierki, a to książka lub sukienka, nowa wstążka.
Dziadek ją w tym wszystkim wspiera chociaż czasem tak spoziera
Jakby chciał na moje figle krzyknąć, ach ty mały szczygle.
Jednak uśmiech się pojawia i to wszystko właśnie sprawia,
Że tak kocham ich szalenie, tego zdania już nie zmienię.
Swobodne wypowiedzi dzieci na temat swoich dziadków ukierunkowane wierszem i pytaniami:
- Czy wiecie kiedy przypada Dzień Babci, a kiedy Dzień Dziadka?
- Czy Wasi dziadkowie dostali coś od Was w zeszłym roku, a jeśli tak to co?
- Co chcielibyście ofiarować swoim babciom i dziadkom w tym roku?
5. Zeszyt Supersmyka, s.50 – dokonywanie analizy słuchowej, czytanie, rozwijanie sprawności manualnej.
Polecenia:
- Wyszukaj i zaznacz na obrazku elementy, w których nazwach słyszysz głoskę j.
- Przeczytaj.
- Rysuj szlaczek po śladzie, a potem – samodzielnie.
6. Karty pracy, cz. 2, s. 86.
Polecenia:
- Rysuj szlaczek po śladzie.
- Pomóż babci dokończyć krzyżówkę. Odszukaj w naklejkach brakujące litery. Naklej je w odpowiednich miejscach krzyżówki. Odczytaj hasło, a dowiesz się, jaki jest ulubiony deser babci.
- Dziadek ćwiczy pamięć. Poćwicz razem z nim. Zapamiętaj cyfry i ich układ. Gdy rodzic da ci znak, zakryj tabelkę z lewej strony i postaraj się przepisać cyfry w takim samym układzie do tabelki z prawej strony. Pole z cyfrą 9 pokoloruj kredką w swoim ulubionym kolorze.
Karty pracy, cz. 2, s. 87.
Polecenie:
- Popatrz na obrazki. Te, na których dziadkowie pomagają wnukom, zaznacz czerwoną kropką. Obrazki, na których wnuki pomagają dziadkom, zaznacz niebieską kropką. Narysuj w pustym okienku, w jaki sposób pomagasz swoim dziadkom.
7. Broszka dla babci – wykonanie pracy plastycznej.
Wyprawka, karta 16, nożyczki, klej, bibuła, duży spinacz biurowy, taśma klejąca – zwykła i dwustronna.
Polecenia:
- Wytnij 2 kształty kwiatków (większy i mniejszy) i kółko z karty.
- Kółko natnij wzdłuż zaznaczonych linii i lekko zagnij do przodu, a następnie wyprostuj – płatki staną się przestrzenne. - Na większy kwiatek naklej mniejszy kwiatek, a na mniejszy kwiatek naklej kółko.
- W środku kółka przyklej, zgodnie ze zdjęciem poglądowym, kilka kulek z bibuły.
- Kiedy kwiatek będzie gotowy, przyklej taśmą z tyłu duży spinacz lub naklej kwadrat z taśmy dwustronnej, aby babcia mogła sobie przykleić lub przymocować broszkę do ubrania.
- Powtórz czynności, aby wykonać drugą broszkę.
8. Krawat dla dziadka – wykonanie pracy plastycznej.
Wyprawka, karta 17, nożyczki, mocny klej lub taśma dwustronna, ozdobne taśmy (np. washi), paski z papieru kolorowego, gruba wstążka.
Polecenia:
- Wytnij krawat z karty.
- Popatrz na prawdziwy krawat i zobacz, w jaki sposób powtarzają się na nim wzory.
- Zaprojektuj własny wzór i wykonaj krawat, używając przygotowanych materiałów.
- Złóż wzdłuż białej linii i sklej górną część krawata i przez powstały tunel przeciągnij wstążkę.
- Powtórz czynności, aby wykonać drugi krawat.
Ozdabianie cyfry.
Propozycje innych prezentów dla babci i dziadka:
9. Wyprawka, karta z cyfrą do ozdabiania.
Polecenia:
- Pokoloruj cyfrę 8.
- Ozdób według własnego pomysłu cyfrę 8
Pamiętajcie o stosowaniu zwrotów grzecznościowych oraz higienie rąk.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz