16.04.2021 r.
Temat: Malujemy muzykę.
1. Witajcie kochani.
Zacznijmy
dziś od wesołej, domowej zabawy z mamą
2. „Układamy gamy” – zabawa słuchowo-wzrokowa, rodzic przygotowuje paski papieru w kolorach i długościach płytek na cymbałkach (jeśli w domu są cymbałki proszę posłużyć się nimi, kilkakrotnie gramy gamę śpiewając dźwięki). Podpisujemy wspólnie z dziećmi kolejne płytki sylabami wymieniając kolejne nazwy dźwięków: do, re, mi, fa, sol, la, si, do. Następnie rozrzucamy paski i prosimy dziecko by kierując się długością paska i kolorem ułożyły ponownie gamę zaczynając od najdłuższego do najkrótszego paska. Odczytujemy sylaby na poszczególnych paskach utrwalając gamę. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.
Kochani, dla
chętnych, zdolnych muzykantów proponuję zapoznanie się z cymbałkami na
poważnie, powodzenia!
3. „Wiosenny krajobraz z brzozami” – zabawa muzyczno-plastyczna. Przygotowujemy kartki i
farby plakatowe, mocno rozwodnione, pędzle, do każdej farby inny pędzel. R.
wyjaśnia: Za chwilę usłyszysz muzykę. Zamień pędzle w tancerzy, którzy przy
tej muzyce będą tańczyć, a przy okazji malować linie, wzory i inne esy-floresy.
Do każdego koloru jest jeden pędzel – wybierz dla siebie pierwszy kolor.
Podczas trwania muzyki nie dobieramy farby – tancerz nie może przerywać tańca.
R. puszcza utwór muzyki klasycznej ze swoich zbiorów, np. „Taniec Eleny” M.
Lorenca lub „Wiosna” A. Vivaldiego, a dzieci malują. Gdy prace schną,
wydzierają z białego papieru paski o szerokości 2–3 cm różnej długości i
komponują z nich pień brzozy – czarną kredką rysują krótkie kreski. Kompozycję
naklejają na kolorowy karton. Na koniec pęczkami patyczków do uszu maczanymi w
jasnozielonej gęstej farbie plakatowej stemplują delikatnie liście.
4. „Artystyczna woda” – doświadczenie. Potrzebne będą: szklanki, papierowe ręczniki, woda w dzbanku, farby lub kolorowe tusze, kartki, kredki, marker;
Dziecko ma parzystą liczbę szklanek, np. 6, papierowe ręczniki, wodę w dzbanku, farby lub kolorowe tusze, kredki. R. kieruje polecenia: Do 3 szklanki nalej wodę tak, by sięgała do połowy szklanki. Zaznacz na szklankach poziom wody czarnym markerem. Wodę w każdej szklance zabarw innym kolorem farby. Ustaw szklanki w szeregu tak, by co druga była pusta. Z ręczników zwiń sznurki i połącz nimi szklanki w szeregu. Narysuj, jak wygląda doświadczenie. Dziecko rysuje 6 prostokątów, co drugi kolorowy, na górze łączy je liniami. Obserwuj, co się dzieje, a gdy będzie widać zmiany, zaznaczaj je na swojej karcie obserwacji. Dziecko wykonuje kolejne polecenia pod nadzorem R. Aby uzyskać efekt szybko, szklanki należy zapełnić do 2/3 wysokości. Dziecko odstawia szklanki do kącika i co jakiś czas sprawdza, rysując efekty. Na koniec podsumowuje wspólnie z rodzicem swoje obserwacje.
5. Zabawa przy piosence „Kapela” – zabawa naśladowcza.
"Kapela"
Podczas zwrotek dzieci rytmicznie klaszczą w dłonie, raz w swoją lewą dłoń i raz w lewą dłoń rodzica (na każde słowo przypada jedno klaśnięcie).
1. Zebrał
cudną Jaś kapelę,
Jakich w
świecie jest niewiele.
Są tam
skrzypce, są tam basy,
Cóż to będą
za hałasy!
Ref.:
Dylu, dylu
na badylu, Naśladują
grę na skrzypcach.
Firli, firli, Naśladują grę na flecie, przebierając palcami.
plum, plum. Rozstawionymi
palcami uderzają w podłogę.
Fiku-miku na patyku, Robią
młynki palcami wskazującymi.
Tralalala, Stykają kolejne palce obu dłoni.
bum, bum, bum! Klaszczą.
2. Na skrzypeczkach Jaś wygrywa,
Nowych gości
wciąż przybywa.
Na
skrzypeczkach i na basach
Przygrywają
jak na wczasach.
Ref.: Dylu,
dylu…
Kochani, pamiętajcie
o stosowaniu zwrotów grzecznościowych oraz o higienie rąk. Zachęcam Was w
weekend do długiego spaceru z rodziną. Mam nadzieję, że pogoda dopisze bo
przecież: „Kwiecień-plecień bo przeplata…….”
W dowolnym momencie dnia wybierzcie z
rodzicami buźkę określającą Wasz nastrój.
Życzymy udanego, słonecznego weekendu! Do zobaczenia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz