poniedziałek, 29 marca 2021

31.03.2021( środa)

Temat: Robimy pisanki

1.„Taniec kurcząt” – rozgrzewka taneczna.

2.„Bajka o jajkach – obejrzenie prezentacji multimedialnej na temat jajek: co wykluwa się z jajka, jakie są rodzaje jajek, co można zrobić z jajek.

3. Piosenka  - Kura czy jajo? Posłuchaj i zaśpiewaj.

4. „Jajko mądrzejsze od kury – doświadczenia. Pod czujnym okiem rodziców przeprowadźcie kilka doświadczeń.

 Potrzebne będą: 1 surowe jajko  woda, sól, ocet, latarka, 3 szklane butelki, zapałki, szklanki

– „Jajko w occie” – wypowiedzi na temat wyglądu i cech jajka z octu i zwykłego, prześwietlanie obu jajek latarką.

– „Jajko w butelce” – obserwacja. Na szyjkach 3 szklanych butelek z otworem nieco mniejszym od najszerszego obwodu jajka stawiamy surowe jajko w twardej skorupce, jajko z octu i jajko ugotowane na twardo i obrane.

R. zadaje pytanie:

Co się stanie, gdy do butelki wrzucimy zapalone zapałki?

Dziecko stawia tezy. R. wrzuca do kolejnych butelek zapalone zapałki, a dziecko stawia na szyjce jajko – na jednej surowe, na drugiej to z octu. Obserwuje wynik. W butelce w wyniku spalania tlenu wytworzyło się podciśnienie, które wciąga jajko z octu. Uwaga! Surowe jajko może się rozbić.

– „Uczymy jajko pływać” – działanie dziecka. Potrzebne będą jajka o różnym stopniu świeżości. Dziecko ma szklankę napełnioną wodą do 3/4 wysokości. Wkłada do niej jajko i sprawdza, jak ono zachowuje się w wodzie.

Jajko świeże zatonie – nie ma w nim powietrza; jajko nieświeże będzie się unosiło tuż pod powierzchnią – w środku ma dużo powietrza.

5. Zabawy ruchowe

- „Jajka do koszyka” – zabawa z elementem rzutu. Dziecko staje ok. 2 m od kosza. Wrzuca do niego piłki. Zabawa kończy się, gdy wszyscy wrzucą piłki.

- „W chowanego z pisanką” – zabawa integracyjna.

Dziecko zakrywa na chwilę oczy lub wychodzi z pokoju, R. w dowolnym miejscu chowa styropianowe jajko. Dziecko ma  znaleźć jajko, kierując się wskazówkami co do odległości: najdalej, daleko, blisko, bliżej, najbliżej, jest.

Gdy odnajdzie jajko, teraz ono chowa, a R. szuka.

6.„Pisanki – rozmowa z dziećmi.

Dzieci ustalają temat rozmowy podczas rozwiązywania rebusu:

Pi +


Wielkanocne pisanki

Link do kolorowanek 


Rodzic podaje informacje na temat pisanek:

nazewnictwo: pisanki – pisanie wzorów gorącym woskiem na skorupce, barwienie, zdejmowanie wosku i ponowne nakładanie i barwienie w innym kolorze (metoda batikowa);

kraszanki - wydrapywanie w zabarwionej skorupce cienkich linii;

– różne sposoby wykonania w zależności od regionu;

– naturalne barwniki do jajek (łupiny cebuli, sok z buraka, sok z czerwonej kapusty itp.)

7. ”Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne” - piosenki dla dzieci

8.Pisanki” – działanie dzieci.

Każde dziecko ma jajko na twardo w skorupce lub wydmuszkę, dość gruby sznurek, słoje z rozpuszczonymi barwnikami do jajek lub kolorowymi tuszami

Owija ją kilka razy dość grubym sznurkiem i wkłada do słoja z przygotowanymi barwnikami.  Są to barwniki do jajek lub rozcieńczone kolorowe tusze przygotowane wcześniej w dużych słojach – kilka dowolnych kolorów.

9. Praca w książkach

Praca z KP3.54 – ćwiczenia w czytaniu i liczeniu, kolorowanie według instrukcji, logiczne myślenie.

Praca z CziP59 – rysowanie po śladzie, kreślenie ornamentów, pisanie wyrazów po śladzie.

Praca z L.58 – wykonywanie obliczeń i kolorowanie pisanek wg wskazówek.


Na koniec kilka  propozycji do wykorzystania przez chętnych:

 „Jak narysować zajączka?"

 Jak narysować kurczaczka?"


Bajki  dla chetnych :

Kubuś Wielkanoc

Zou i Wielkanocny królik   

Maks i Ruby – czekoladowy kurczak

Kot Filemon – Wielkanocne sprzątanie


Pamiętajcie o dokładnym myciu rąk  po spacerze, zabawie i przed posiłkami. Dbajcie o siebie. Pozdrawiamy:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  Data: 08.02.22 r. (wtorek) Temat kompleksowy:  Dlaczego pewien czwartek jest tłusty? Temat dnia:  Bale jak z bajki. 1. Poranna rozgrzewa  ...