poniedziałek, 14 grudnia 2020

15.12.2020 r.

Temat: Jesteśmy aktorami

1.”Freeze dance"- rozgrzewka na dzień dobry. Ćwiczcie tak, jak na filmie. Na hasło "freeze"- zamarzamy, czyli stoimy bez ruchu

2.”Aktor”– zagadka słowno-obrazkowa. R. prezentuje dziecku na kartonie rebus: litery ak i obok rysunek toru. Dziecko odczytuje słowo: aktor. R. rozpoczyna rozmowę, zadając pytania:

Kto to jest aktor? Gdzie pracuje aktor? Jakich znacie aktorów?

3.„Aktorskie miny” – rozpoznawanie nastroju. R. pokazuje dziecku symbole emocji. Dziecko za pomocą min i gestów przedstawia: smutek, złość, radość, szczęście, gniew. R. rozpoznaje przedstawiane stany emocjonalne. Zmiana.

4.„Ćwiczenia aktorskie” – gimnastyka buzi i języka.

R. informuje dziecko, że każdy aktor uczy się prawidłowego wymawiania i akcentowania wyrazów – tzw. dykcji. Dziecko wstaje, kładzie dłoń na przeponie i powtarza za R. ćwiczenia oddechowe:

– Wciąga powietrze nosem, a następnie długo wypuszcza ustami.

– Nabiera powietrza i przesuwa je z policzka do policzka.

– Na jednym wydechu liczy do 10.

– Powtarza sylaby: ho-ho, hi-hi, hu-hu, muuuuu, mi-ko, li-fa, hi-ma.

– Powtarza wyrażenia (wolno, przesadnie wyraźnie): sucha szosa, żółte żelki, różowy rower, szara szafa. 

5.„Rekwizyty– zabawa naśladowcza.

R. przypomina dziecku historię narodzin Jezusa. Gromadzi rekwizyty związane z postaciami w jasełkach: Jezus – lalka (bobas), Maryja – chusta na głowę, Józef – sztuczna broda, królowie – korony, dary, pasterze – koszyczki z darami i kapelusze, aniołki – włosy anielskie i skrzydła. R. proponuje dziecku zabawę w teatr. Dziecko wybiera przedmiot, wciela się w rolę – naśladuje głosem, gestami, zachowaniem.

6. „Gwiazdy”- zabawa sensoryczna; poznawanie różnych faktur. 

R. nawiązuje do tradycji kolędowania, w której w pochodzie kolędnikom towarzyszy „ruchoma” gwiazda – obracająca się sylweta gwiazdy. R. przygotowuje wycięte z materiałów o różnej teksturze gwiazdy (cienki papier, zwykła tektura, tektura falista, folia z bąbelkami, sylweta gwiazdy pokryta folią aluminiową itp.) Dziecko dotyka je, dzieli się wrażeniami i określa cechy materiałów, z których zostały wycięte. R. nożyczkami przecina każdą gwiazdę na połowę, miesza połówki, zasłania dziecku oczy. Zadaniem dziecka z zakrytymi oczami jest odszukanie i dopasowanie połówek tej samej gwiazdy. 

7.„Gwiazdka” – praca plastyczno-techniczna.

Każde dziecko otrzymuje styropianową  gwiazdkę. Maluje ją farbą na kolor żółty (lub biały) oraz ozdabia brokatem. Za pomocą szpilki przypina cekiny, tworząc wzorki. Gwiazdki posłużą do wykonania dekoracji na święta a może włożone na kijek do kolędowania?

 8.„Kolędnicy – muzycy” – zabawa bieżna.

Dziecko otrzymuje butelkę. Porusza się z nią swobodnie przy muzyce. Na sygnał i hasło R.: Kolędnicy – muzycy! – dziecko zatrzymuje się i naśladuje grę z wykorzystaniem butelki jako instrumentu (skrzypce, fujarka, gitara, puzon itp. według pomysłów dziecka).   

9.„Świąteczne kolędowanie” na koniec propozycja pastorałki „Kolęda na dzwonkach”, której się uczyliśmy w przedszkolu

Pozdrawiamy:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  Data: 08.02.22 r. (wtorek) Temat kompleksowy:  Dlaczego pewien czwartek jest tłusty? Temat dnia:  Bale jak z bajki. 1. Poranna rozgrzewa  ...