wtorek, 31 marca 2020

31.03.2020 Temat dnia: Domy zwierząt


1. Zabawa słuchowo-ruchowa „Tyle kroków”  - rodzic wypowiada nazwy zwierząt: krowa, kot, kura indyk itd. , a dziecko dzieli je na głoski i wykonuje tyle kroków do przodu, ile głosek jest w danym słowie;
2. W domu najlepiej    Agnieszka Frączek

Dorsz Dionizy, jak bociany,
chciał mieć gniazdo pod chmurami,
lecz gdy znalazł się na dachu,
zaraz drapnął w dół ze strachu.

Ślimak Dyzio chciał się ukryć,
hen, na drzewie, w dudka dziupli,
a ów dudek z marnym skutkiem
wtykał czubek w kundla budkę.

Pies się do muszelki wciskał,
ale zmieścił tam ćwierć pyska.
Dzik w pośpiechu siadł na grzędzie
- spadał z niej dwa razy prędzej.

Pomyśleli…podumali…
I do domów się udali.

·         O jakich zwierzętach jest mowa w wierszu?
·         Gdzie te zwierzęta próbowały zamieszkać, a gdzie zwykle mieszkają?
·         Jak skończyły się dla nich te próby? Dlaczego?
·         Czy człowiek mógłby mieszkać w miejscach wybranych przez te zwierzęta?

3. „Gdzie mieszkają?”  - karta pracy  – łączenie zwierząt z ich domami,

4. „Tajemnicze zwierzę” – zabawa plastyczna, kartkę A4 składamy w pionie dwa razy na pół, następnie rozkładamy i po liniach zgięcia układamy w  harmonijkę z czterema polami. Na pierwszym polu rodzic rysuje przód dowolnego zwierzęcia (głowę i przednie łapy), odwracamy harmonijkę na następne pole i zaznaczamy miejsca, w których na pierwszym polu zaczyna się i kończy tułów zwierzęcia. Dziecko nie widzi początku zwierzęcia przejmuje kartkę i  dorysowuje na podstawie zaznaczonych miejsc dalszy fragment – tułów. Odwraca harmonijkę na następne pole i zaznacza liniami miejsca, w których zaczyna się i kończy tułów. Znów rodzic dorysowuje kolejny fragment – tylne łapy i zad, po kolejnej zamianie dziecko dorysowuje ogon. Gdy praca jest skończona otwieramy harmonijkę i oglądamy powstałe zwierzę. Nadajcie mu imię, wymyślcie dla nich dom. Powodzenia.

5. „Matematyka w zagrodzie” – proszę przygotować liczmany np. nakrętki po napojach, guziki, patyczki itp. Dzieci układają je zgodnie z treścią zadań i przeliczają, np.
W gospodarstwie pani Marysi są: 2 krowy, 3 kozy i 1 koń. Ile pani Marysia ma zwierząt? itp.

6. Utrwalenie litery „Ł,ł” – zabawa z plasteliną
Kropki, kreski i litery  karta nr 13

7. „Pary zwierząt” – gra w podłogowe memory;

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  Data: 08.02.22 r. (wtorek) Temat kompleksowy:  Dlaczego pewien czwartek jest tłusty? Temat dnia:  Bale jak z bajki. 1. Poranna rozgrzewa  ...