poniedziałek, 12 kwietnia 2021

 13.04.2021

Temat: Artyści to my

 

1."Muzyczne stop"- propozycja  zabawy muzyczno- ruchowej

2.„Artysta – zabawa słownikowa. Obejrzyj filmik i odpowiedz na pytania.

R. zadaje pytania: Kto to jest artysta? Czym zajmuje się artysta?

R. podkreśla, że nie każdy, kto coś zrobi, jest artystą – jego dzieło musi być wyjątkowe, budzić emocje, chęć dyskusji; artysta musi mieć talent, bardzo dobrze wykonywać to, czym się zajmuje, być wytrwały i ciągle ćwiczyć, by być jak najlepszy. Dziecko podaje przykłady dziedzin, w których mogą tworzyć artyści: malarstwo – malarz, rzeźbiarstwo – rzeźbiarz, literatura – pisarz, poeta; muzyka – kompozytor, śpiewak, piosenkarz, gitarzysta; teatr – aktor, reżyser itp.

3„Malarstwo” – rozmowa z dziećmi na podstawie  prezentacji multimedialnej.


4. „Fiołki” – zabawa plastyczna. R. ustawia kompozycję z wazonika z fiołkami (lub innymi wiosennymi kwiatami: tulipanami, żonkilami, narcyzami). Dziecko ma za zadanie namalować tę kompozycję lub inną wybraną przez R. farbami plakatowymi. Proszę koniecznie zorganizować wystawę  pracy.

5. „Zestaw ćwiczeń gimnastycznych”

Potrzebne:  tamburyn, plastikowe butelki (1,5 l), lina gimnastyczna, 6pachołków, 2 dmuchane piłki

– „Butelkowy slalom” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko porusza się swobodnym biegiem w rytm tamburyna, omija ustawione na podłodze butelki. Gdy rytm zmieni się na marsz, bierze po 1 butelce do ręki i maszerując, wystukuje nią rytm o dłonie. Podczas kolejnej zmiany odstawia butelki na podłogę, porusza się biegiem, ostrożnie omijając przeszkody.

Zabawę powtarzamy kilka razy.

– „Góra – dół” – ćwiczenie uruchamiające duże grupy mięśni. Dziecko stoi w niewielkim rozkroku, chwyta butelkę w dłonie i wykonuje ćwiczenia zgodnie z poleceniem R.:

góra – dół (wyprost z uniesieniem butelki w górę i skłon do przodu z dotknięciem do podłogi ), w prawo – w lewo(skręt tułowia w prawo i w lewo bez odrywania stóp od podłogi),

ósemki(w skłonie rysowanie butelką ósemki, okrążanie na przemian prawej i lewej stopy). Zadania wykonuje naprzemiennie.

– „Podrzuć – złap” – zabawa zręcznościowa. Dziecko spacerują po sali, podrzuca i łapie butelkę.

–„Przestaw butelkę”– ćwiczenie kształtujące mięśnie tułowia (brzucha). Uczestnik zabawy jest w siadzie skulnym, przed nim stoi butelka. Dziecko unosi nogi nad podłogę, chwyta butelki stopami i przenosi je z prawej strony na lewą i z powrotem. Może też wykonać obrót dookoła własnej osi, trzymając butelkę, a następnie odstawić ją na miejsce.

– „Przekładanka” – ćwiczenie kształtujące mięśnie tułowia (grzbietu). Dziecko  w leżeniu przodem, przed nim stoi butelka. Na hasło unosi ramiona nad podłogę, chwyta butelkę i przekłada z ręki do ręki przed sobą nad podłogą.

„Rzuć jak najdalej” – rzuty na odległość. R. rozciąga linkę lub szalik w poprzek pokoju. Zaprasza dziecko na linię rzutów oddaloną od liny ok. 5 m. Dziecko  wykonuje rzuty na odległość, próbuje przerzucić butelkę przez linę.

– „Wałek” – ćwiczenie wyprostne. Dziecko w siadzie płaskim z butelką nad głową. Wykonuje ślizg butelką po nogach od ud aż do palców, robi głęboki skłon do przodu. Po chwili powoli podnosi się i wraca do pozycji wyjściowej.

– „Unieś butelkę” – ćwiczenie przeciw płaskostopiu. Ćwiczący w siadzie płaskim chwyta butelkę stopami, przetacza się na plecy, podnosi butelkę prostymi nogami, a następnie przekazuje  do rąk. Ręce razem z przyborem przenoszą do tyłu nad głowę i układają na podłodze. Siada z butelką i przekazuje do stóp.

– Marsz. Dziecko maszeruje dookoła sali. Rytmicznie wystukuje rytm wymyślanych przez siebie haseł związanych z ochroną środowiska, np.

- O przyrodę bardzo dbamy, bo planetę swą kochamy

- Śmieci sprawnie segreguję, wszystkich w koło przypilnuję

- Metal, szkło, plastik, ubranie – nowe życie dziś dostanie.

Uderzenie butelką w dłonie następuje na każdą sylabę wypowiadanych słów.

6.„Kuchenni malarze” – zabawa grafomotoryczna. Dziecko na tacce z kaszką  lub piaskiem rysuje palcem dowolny obrazek. Następnie R. demonstruje sposób pisania wybranych  liter i cyfr, a dziecko powtarza kilka razy na tacce. Spróbujcie też pisać tak, jak na filmiku.


7. „Nauka czytania” - zachęcamy Was do utrwalania liter i samodzielnego czytania.

Powodzenia! Do jutra:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  Data: 08.02.22 r. (wtorek) Temat kompleksowy:  Dlaczego pewien czwartek jest tłusty? Temat dnia:  Bale jak z bajki. 1. Poranna rozgrzewa  ...