poniedziałek, 22 czerwca 2020

22.06.2020 (poniedziałek)

Temat dnia: W górach



Zaproszenie

Serdecznie zapraszamy 
kończących przedszkole starszaków 
z grupy Żeglarzy i Szuwarków 
na pożegnanie z przedszkolem, 
które odbędzie się 
24 czerwca o godz. 11:00 
w naszym ogrodzie.





Kochani – witamy Was serdecznie w ostatnim wspólnym tygodniu. Będziemy rozmawiać o wakacjach. Wakacyjnie wita Was piosenka MUZOLAKÓW.

1. Muzolaki - Wakacje 


2. Góry, nasze góry – słuchanie wiersza, wytłumaczenie pojęć: halebaca.

Góry, nasze góry Janina Porazińska
Góry, nasze góry. Hale, nasze hale.
Kto was zna tak dobrze, jako my, górale.
Góry, nasze góry. Wy, wysokie szczyty.
Kto was przewędrował? Góral rodowity.

pytania:
Kto to jest góral?
Gdzie według wiersza góral wypasa owce?
Co to są hale?
Jak nazywa się góral, który zajmuje się wypasem owiec na halach?

Prezentacja  napisów:
halebacaowceTatry,
dziecko czyta, następnie układa z liter Alfabetu.


3. W górach – zapoznanie z nazwą najwyższych polskich gór i ich szczytami. R. pokazu­je dziecku na mapie Polski pasmo Tatr. Prezentuje napis Tatry, który dziecko odczytuje. R. wspólnie z dzieckiem omawia góralskie tradycje: stroje ludowe, gwarę i potrawy.
Co można ro­bić w górach?
Jakie zwierzęta i rośliny można spotkać w górach?
Jak powinniśmy się zachowywać na szlaku turystycznym?.

góry

chata góralska

strój góralski

wypas owiec

oscypek


4. Na górskim szlaku – R. tworzy tor przeszkód imitujący górski szlak. Podczas jego pokonywania mogą pojawić się przeszkody, np. przejście po kamieniach ( gazetyi ), skok przez ka­łuże (poduszki), przejście przez kładkę nad strumykiem (linia narysowana ), wąska ścieżka (długi sznurek / skakanka).

5. Górski pejzaż – praca plastyczna. Dziecko maluje farbami na dużym lub mniejszym arkuszu papieru  pejzaż  górski.

6. Praca z KP4.43a – wycinanie dwustronnych puzzli, układanie wybranego obrazka, naklejanie go na kartce.  

7. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

Rajd rowerowy – dziecko  kładzie się na plecach i naśladuje jazdę rowerem do słów rymowanki: Jedzie rowerek na spacerek, jaki z tyłu ma numerek. Następnie wjeżdża pod górkę – zwalnia, zjeżdża z górki – przyśpiesza, jedzie po prostej – bardzo szybko. Na koniec klęka na kolano i naśladuje pompowanie dętki. Wymienia wakacyjne miejsca, do których przyjechało.
„Łodzie – R. rozdaje dziecku kocyk. Dziecko siada  w klęku na złożonym na pół kocyku. Kocyki to łodzie, a rączki dziecka to wiosła. Dziecko płynie, odpychając się od podłogi, w wakacyjną podróż. Po drodze napotyka  różne trudności i przeszkody. Musi przepłynąć pomiędzy krzesłami, poduszkami, następnie przejść i przenieść swoją łódź nad poduszkami.
„Zamki z piasku” – dziecko buduje zamki z klocków z gąbki i różnych  poduszek, kartonów.
Powódź i samolot – dziecko ruchem naśladuje powódź – wchodzi na kanapę  lub przęsło na określoną wysokość, potem samolot – leży tyłem na podłodze, ręce w bok. R. bardzo szybko zmienia komendy. 

8. Zmęczyliście się?  Odpocznijcie nad górskim strumykiem.


9. Tishi, Tashi i Ubaki przypominają, jak przygotować się do wyprawy w góry 



10. Wycieczka w góry Bolka i Lolka- sprawdźcie, czy chłopcy przestrzegają zasad dotyczących górskich wypraw!



Miłego dnia, Kochani Żeglarze!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  Data: 08.02.22 r. (wtorek) Temat kompleksowy:  Dlaczego pewien czwartek jest tłusty? Temat dnia:  Bale jak z bajki. 1. Poranna rozgrzewa  ...