22.06.2020 (poniedziałek)
Temat dnia: W górach
Zaproszenie
Serdecznie zapraszamy
kończących przedszkole starszaków
z grupy Żeglarzy i Szuwarków
na pożegnanie z przedszkolem,
które odbędzie się
24 czerwca o godz. 11:00
24 czerwca o godz. 11:00
w naszym ogrodzie.
Kochani – witamy Was serdecznie w ostatnim wspólnym tygodniu. Będziemy rozmawiać o wakacjach. Wakacyjnie wita Was piosenka MUZOLAKÓW.
1. Muzolaki - Wakacje
2. Góry, nasze góry – słuchanie wiersza, wytłumaczenie pojęć: hale, baca.
Góry, nasze góry Janina Porazińska
Góry, nasze góry. Hale, nasze hale.
Kto was zna tak dobrze, jako my, górale.
Góry, nasze góry. Wy, wysokie szczyty.
Kto was przewędrował? Góral rodowity.
pytania:
Kto to jest góral?
Gdzie według wiersza góral wypasa owce?
Co to są hale?
Jak nazywa się góral, który zajmuje się wypasem owiec na halach?
Prezentacja napisów:
hale, baca, owce, Tatry,
dziecko czyta, następnie układa z liter Alfabetu.
3. W górach – zapoznanie z nazwą najwyższych polskich gór i ich szczytami. R. pokazuje dziecku na mapie Polski pasmo Tatr. Prezentuje napis Tatry, który dziecko odczytuje. R. wspólnie z dzieckiem omawia góralskie tradycje: stroje ludowe, gwarę i potrawy.
Co można robić w górach?
Jakie zwierzęta i rośliny można spotkać w górach?
Jak powinniśmy się zachowywać na szlaku turystycznym?.
góry
chata góralska
strój góralski
wypas owiec
oscypek
4. Na górskim szlaku – R. tworzy tor przeszkód imitujący górski szlak. Podczas jego pokonywania mogą pojawić się przeszkody, np. przejście po kamieniach ( gazetyi ), skok przez kałuże (poduszki), przejście przez kładkę nad strumykiem (linia narysowana ), wąska ścieżka (długi sznurek / skakanka).
5. Górski pejzaż – praca plastyczna. Dziecko maluje farbami na dużym lub mniejszym arkuszu papieru pejzaż górski.
6. Praca z KP4.43a – wycinanie dwustronnych puzzli, układanie wybranego obrazka, naklejanie go na kartce.
7. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
„Rajd rowerowy” – dziecko kładzie się na plecach i naśladuje jazdę rowerem do słów rymowanki: Jedzie rowerek na spacerek, jaki z tyłu ma numerek. Następnie wjeżdża pod górkę – zwalnia, zjeżdża z górki – przyśpiesza, jedzie po prostej – bardzo szybko. Na koniec klęka na kolano i naśladuje pompowanie dętki. Wymienia wakacyjne miejsca, do których przyjechało.
„Łodzie” – R. rozdaje dziecku kocyk. Dziecko siada w klęku na złożonym na pół kocyku. Kocyki to łodzie, a rączki dziecka to wiosła. Dziecko płynie, odpychając się od podłogi, w wakacyjną podróż. Po drodze napotyka różne trudności i przeszkody. Musi przepłynąć pomiędzy krzesłami, poduszkami, następnie przejść i przenieść swoją łódź nad poduszkami.
„Zamki z piasku” – dziecko buduje zamki z klocków z gąbki i różnych poduszek, kartonów.
„Powódź i samolot” – dziecko ruchem naśladuje powódź – wchodzi na kanapę lub przęsło na określoną wysokość, potem samolot – leży tyłem na podłodze, ręce w bok. R. bardzo szybko zmienia komendy.
8. Zmęczyliście się? Odpocznijcie nad górskim strumykiem.
9. Tishi, Tashi i Ubaki przypominają, jak przygotować się do wyprawy w góry
10. Wycieczka w góry Bolka i Lolka- sprawdźcie, czy chłopcy przestrzegają zasad dotyczących górskich wypraw!
Miłego dnia, Kochani Żeglarze!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz